Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Τι είναι το EDI; (Ηλεκτρονική Διακίνηση Εγγράφων)


Σήμερα, η πλειοψηφία των δεδομένων που περιέχονται στα διάφορα έγγραφα παράγεται από τις υπάρχουσες εφαρμογές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Τα έγγραφα αυτά - που το είδος τους ποικίλλει, από γενικές πληροφορίες, παραγγελίες αγορών και τιμολόγια έως καταλόγους προϊόντων και αναφορές πωλήσεων - εκτυπώνονται και φωτοτυπούνται πριν τελικά αποσταλούν, μέσω ταχυδρομείου ή fax. Στη συνέχεια, ο εμπορικός εταίρος και αποδέκτης, επαναπληκτρολογεί όλες αυτές τις πληροφορίες στον δικό του Η/Υ που εκτελεί μια άλλη εφαρμογή, για περαιτέρω επεξεργασία.

Αυτή είναι μια αργή, αναξιόπιστη αλλά και δαπανηρή διαδικασία. Mε δεδομένο δε ότι η ροή των πληροφοριών είναι εξ ίσου σημαντική με τη φυσική ροή των προϊόντων, καθίσταται πλέον ιδιαίτερα επιτακτική η ανάγκη μιας ταχύτερης, ακριβέστερης αλλά και οικονομικότερης λύσης όσον αφορά στην ανταλλαγή εμπορικών δεδομένων μεταξύ των οργανισμών.

Tη λύση αποτελεί η Ηλεκτρονική Ανταλλαγή Δεδομένων - EDI (Electronic Data Interchange). Ένας κοινά αποδεκτός και χρήσιμος ορισμός για το EDI είναι ο εξής: H ανταλλαγή δεδομένων - τα οποία είναι δομημένα βάσει προτύπων - μεταξύ συστημάτων πληροφορικής εμπορικών εταίρων, με ηλεκτρονικά μέσα και με την ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση.

Oι οργανισμοί δεν χρειάζεται να ανησυχούν πλέον για τα διαφορετικά και μη συμβατά μεταξύ τους συστήματα Η/Υ. Με τη χρήση προτύπων μηνυμάτων EDI, (π.χ. EANCOM), τα δεδομένα μπορούν να αποστέλλονται γρήγορα, αποτελεσματικά και με ακρίβεια, ανεξάρτητα από τον εσωτερικό εξοπλισμό των χρηστών ως προς τα μηχανήματα και το λογισμικό.

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Το email ως εργαλείο CRM


Από όλες τις υπηρεσίες του Internet, η μόνη η οποία μας επιτρέπει να έρθουμε σε απευθείας επαφή με τον χρήστη, αντί να περιμένουμε πότε θα μας επισκεφθεί εκείνος, είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Έτσι, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί το spamming (αποστολή διαφημιστικών e-mail χωρίς τη συγκατάθεση του παραλήπτη), όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στην παροχή υπηρεσιών μέσω email τόσο στους παλαιούς πελάτες τους όσο και σε κάθε άλλο ενδιαφερόμενος. Οι δημοφιλέστερες από αυτές είναι:
  • Newsletter programs Πρόκειται για εκδόσεις ηλεκτρονικών περιοδικών τα οποία διανέμονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-zines). Με τη μέθοδο αυτή η εταιρεία παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στους πελάτες της (συγκεντρώνοντας και αυξάνοντας παράλληλα τους συνδρομητές των περιοδικών της), ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί αυτά τα email για να προβάλει τον εαυτό της, τις απόψεις της και τα προϊόντα της.
  • Event driven campaigns Διαφημιστικές εκστρατείες βασισμένες σε συγκεκριμένες ημερομηνίες ή εκδηλώσεις (π.χ. ειδικές προσφορές για λουλούδια την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ή για χαρταετούς την Καθαρά Δευτέρα).
  • Precision marketing Οι πρώτες διαφημιστικές προσπάθειες αξιοποίησης του email βασίστηκαν στο spamming και τη μαζική αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων. Όταν όμως έγινε κατανοητό ότι αυτές οι προσπάθειες όχι μόνο δεν αποδίδουν, αλλά βρίσκονται και στα όρια της νομιμότητας, τη θέση τους πήρε το permission marketing όπου μηνύματα αποστέλλονταν μόνο σε όσους είχαν δώσει τη συγκατάθεσή τους. Και αυτή η μέθοδος όμως δεν αποδείχθηκε αποτελεσματική, καθώς ο αριθμός όσων ανταποκρίνονταν ήταν εξαιρετικά χαμηλός. Έτσι, σήμερα οι προσπάθειες έχουν επικεντρωθεί στο precision marketing όπου στόχος είναι η εύρεση (με τη χρήση δημογραφικών, ψυχογραφικών και άλλων στοιχείων) όσων είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να λάβουν ένα διαφημιστικό e-mail, αλλά και να αγοράσουν το προϊόν που τους προσφέρεται.
  • Dynamic Message Assembly Δημιουργία και αποστολή μηνυμάτων στη μορφή που προτιμά ο παραλήπτης (π.χ. HTML mail για τον Α, απλό κείμενο για τον Β κ.λπ.) Response Management Αυτόματες εφαρμογές αποστολής απαντητικών e-mail για συγκεκριμένες ερωτήσεις ή περιστάσεις (π.χ. επιβεβαίωση λήψης του μηνύματος του πελάτη και αποστολή σε αυτόν του κωδικού παρακολούθησης του προβλήματός του).

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Παράδοση και Επιχειρηματικότητα

Εν μέσω οικονομικής κρίσης και με μέλλον, μάλλον απρόβλεπτο, είναι μια καλή ευκαιρεία να γυρίσουμε τα μάτια μας και το μυαλό μας στην παράδοση. Καπου εκεί θα ανακαλύψουμε, αν βέβαια ψάχνουμε το κάτι επιπλέον και όχι απλά να αναφέρουμε μόνο για επιπρόσθετη επιχειρηματική δραστηριότητα, τις πραγματικές ευκαιρείες για ένα επιπλέον καλό εισόδημα. Ίσως αυτό να απαιτεί και κάποια επαφή με τη φύση ή τουλάχιστον να μετακινηθούμε εκτός πόλης.
Συζητώντας, λοιπόν, με συνεργάτες από άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης, διαπιστώνει κανείς ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέτον του κόσμου για μια στροφή στην παράδοση για νέα επιχειρηματική δραστηριότητα. Μήπως βιαζόμαστε πολύ για το μέλλον και τις όποιες εξελίξεις περιμένουμε να έρθουν, και παραβλέπουμε κάποια πράγματα που έχουν πραγματική επιχειρηματική αξία;
Στροφή λοιπόν στην παράδοση για να βρούμε τις επιχειρηματικές ιδέες του μέλλοντος!

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ (WEBSITE)

Τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε μπροστά σε έναν οργασμό δημιουργίας ιστοσελίδων (web sites). Ο καθένας μας πλέον δεν θεωρείται αξιόλογο άτομο ή επιχείρηση εάν δεν έχει παρουσία στο διαδίκτυο, έστω και τουλάχιστον μια ιστοσελίδα.

Όσον αφορά τα προσωπικά sites, δεν υπάρχει και μεγάλο θέμα, γιατί ο καθένας θέλει περισσότερο έναν χώρο για να καταθέτει τα εσώψυχά του παρά για να προβάλλει κάποιες υπηρεσίες ή προϊόντα και φυσικά να λειτουργήσει την ιστοσελίδα του με όρους ηλεκτρονικού μάρκετινγκ.

Όταν όμως μιλάμε για ιστοσελίδες επιχειρηματικές οι οποίες παρουσιάζουν μια επιχείρηση ή προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, τα πράγματα αλλάζουν. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με χιλιάδες ηλεκτρονικές διευθύνσεις (domain names) αγνώστου και αμφιβόλου ποιότητας. Ζώντας βέβαια στη χώρα της αρπαχτής και του καιροσκοπισμού, είναι λογικό από τις χιλιάδες των ιστοσελίδων μόνο ένας μικρός αριθμός από αυτές να πληρούν τους βασικούς όρους της στρατηγικής ανάπτυξης ενός επιχειρηματικού ιστοτόπου. Σίγουρα, είναι δύσκολο για μια επιχείρηση να εντοπίσει την σοβαρή εταιρεία ή τον ειδικό για την ανάπτυξη ενός ιστοτόπου με επιχειρηματικούς όρους και όχι απλά να «φτιάξει μια σελίδα».
Παρακάτω, θα ήθελα να παραθέσω μερικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν προτού ξεκινήσει ο επιχειρηματίας την διαδικασία ανάπτυξης ενός εταιρικού ιστοχώρου:
  • Ποιο είναι το όνομα χώρου (domain name) που αρμόζει καλύτερα στο δικτυακό σας τόπο;
  • Που θα φιλοξενηθεί ο δικτυακός σας τόπος;
  • Πως θα θέλατε να μοιάζει ο δικτυακός σας τόπος;
  • Ποιοι είναι οι στόχοι του δικτυακού σας τόπου;
  • Ποιο είναι το κοινό που στοχεύετε;
  • Πού βρίσκεται η εταιρία σας δικτυακά σήμερα και πού επιθυμείτε εσείς να βρίσκεται;
  • Ποια είναι η κατάσταση σήμερα στην αγορά και ο αντίστοιχος ανταγωνισμός;
  • Ποιο είναι το περιεχόμενο του site σας (ή για το μελλοντικό site σας) και πώς θα έπρεπε αυτό να οργανωθεί; Χρειάζονται κάποια ειδικά εργαλεία διαχείρισης περιεχομένου;
  • Πώς πρόκειται να διατηρήσετε τις ανθρώπινες σχέσεις σας στον ψηφιακό κόσμο;
  • Πώς ο δικτυακός τόπος θα ενημερώνεται;
  • Πώς πρόκειται να οδηγήσετε την κίνηση στην ιστοσελίδα σας και να ενδυναμώσετε την πίστη των χρηστών σας;
  • Ποια είναι τα κριτήρια επιτυχίας για την ιστοσελίδα σας;
  • Ποιές στρατηγικές μάρκετινγκ, επιχειρησιακές διαδικασίες ή συστήματα θα χρειάζεται να τροποποιηθούν ή να υλοποιηθούν εξ 'αρχής για να ταιριάξουν με τη στρατηγική του δικτυακού σας τόπου;
  • Τι ποσό διατίθεστε να επενδύσετε για διαδικτυακό μαρκετινγκ;
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα απλά πράγματα, πριν πάρουμε αποφάσεις που μπορεί να μας εκθέσουν επιχειρηματικά. Η ομάδα του bizIdea.eu κάνει αναλύσεις και ερευνά τα λάθη και αλλά και τις καλές πρακτικές στα θέματα του διαδικτύου.

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Η διαφήμιση στο Internet σήμερα

Αν και το δίκτυο έχει πολλές και πρωτότυπες εφαρμογές, η αξία του ως διαφημιστικό μέσο δεν έχει αναγνωριστεί ακόμη από όλους. Μελετώντας τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το Internet οι χρήστες αλλά και οι επιχειρήσεις θα παρατηρήσουμε ότι:
• Το κοινό είναι ενεργό. Κάθε στιγμή έχει διαθέσιμες στην οθόνη του πολλές επιλογές (κατηγορίες ενός μενού, παραπομπές μέσα σε ένα κείμενο κ.λπ.) και επιλέγει ελεύθερα τόσο το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθεί όσο και τον χρόνο που θα του αφιερώσει.
• Οι χρήστες είναι λιγότερο χαλαροί. Η πρόσβαση στο Internet γίνεται συνήθως μέσω Η/Υ η χρήση του οποίου δεν προσφέρει τη χαλάρωση μιας πολυθρόνας μέσα από την οποία παρακολουθούμε συνήθως τηλεόραση ή διαβάζουμε κάποιο έντυπο. Επίσης, η ανάγνωση κειμένου από μια οθόνη είναι τρεις φορές πιο κουραστική από εκείνη στο τυπωμένο χαρτί. Γι' αυτό οι χρήστες προτιμούν συνήθως να ρίχνουν γρήγορες ματιές, αλλά δεν διαβάζουν παρά μόνο αν συναντήσουν κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Και σε αυτή την περίπτωση όμως, αν το κείμενο έχει μεγάλη έκταση, προτιμούν να το τυπώσουν για περαιτέρω μελέτη, χάνοντας την επαφή με τις διαφημίσεις του οι οποίες είναι σχεδιασμένες για να κάνεις κλικ επάνω τους και όχι για να τις διαβάζεις τυπωμένες.
• Τα διαφημιστικά μηνύματα τοποθετούνται σε τέτοια σημεία που είναι δύσκολο να τα αποφύγεις. Πρόκειται συνήθως για banners (τις περισσότερες φορές animated), αν και όλο και περισσότεροι διαφημιστές υποστηρίζουν πλέον τη χρήση των interstitials (διαφημιστικά μηνύματα τα οποία εμφανίζονται πριν φορτωθεί μια σελίδα) και των superstitials (διαφημιστικά μηνύματα τα οποία εμφανίζονται όταν εγκαταλείπουμε μια σελίδα). Ελάχιστοι πάντως τολμούν να χρησιμοποιήσουν στην πράξη interstitials και superstitials, μια και γνωρίζουν ότι στο δίκτυο υπάρχουν εκατομμύρια άλλα ενδιαφέροντα sites. Φοβούνται λοιπόν ότι, αν κάνουν "δύσκολη" τη ζωή του χρήστη, εκείνος απλώς θα τους εγκαταλείψει, επισκεπτόμενος κάποιον από τους ανταγωνιστές τους.
• Τα μηνύματα είναι πάντοτε σύντομα και ολιγόλογα. Σύμφωνα με το Stanford-Poynter Project ο χρήστης αφιερώνει στα banners κάθε σελίδας μόλις 1'15'' (ένα δευτερόλεπτο και δεκαπέντε δεύτερα). Όσο περισσότερη προσοχή απαιτείται από τον χρήστη για να κατανοήσει το μήνυμα του banner λοιπόν τόσο μειώνονται οι πιθανότητες ολοκληρωμένης ανάγνωσής του.
• Το μέσο απευθύνεται σε πολύ εξειδικευμένο κοινό οι προτιμήσεις του οποίου συμπεραίνονται από το είδος των κειμένων για τα οποία δείχνει ενδιαφέρον. Η δικτυακή δημοσίευση περιεχομένου είναι πολύ ευκολότερη απ' ό,τι εκείνη των εντύπων και γι' αυτό το υλικό που έχει στη διάθεσή του το κοινό είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο. Φυσικό αποτέλεσμα αυτής της πληθώρας περιεχομένου είναι η μεγαλύτερη εξειδίκευση και ο συνακόλουθος κατακερματισμός του κοινού σε όλο και περισσότερες (και μικρότερες) ομάδες. (Υπάρχουν χώροι στο Internet για όσους ενδιαφέρονται για Ιαπωνική Χαρτοκοπτική, αλλά δεν υπάρχουν αντίστοιχα έντυπα, ή ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα.)

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΦΥΙΑ (BUSINESS INTELLIGENCE)

Σήμερα οι επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα στον να έχουν πλήρη εικόνα των οικονομικών τους. Αυτό πηγάζει από την αδυναμία να μαζέψουν και να επεξεργαστούν όλα τα δεδομένα. Τα σημαντικότερα προβλήματα των επιχειρήσεων που σχετίζονται με την αναζήτηση και επεξεργασία δεδομένων συνοψίζονται στα ακόλουθα:
  • Έλλειψη ή ανεπάρκεια πληροφόρησης, καθώς και παραγωγή αντιφατικών αναφορών (ασυμφωνία στοιχείων διαφορετικών πηγών)
  • Καθυστερήσεις στη διάθεση της πληροφόρησης και αδυναμία προσαρμογής στο γρήγορα εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον
  • Διασπορά πληροφοριών σε πολλαπλές νησίδες πληροφόρησης, καθώς και ύπαρξη πολλών διαφορετικών συστημάτων και τεχνολογιών
  • Έλλειψη συστηματικής διαχείρισης των διάφορων αναγκών πληροφόρησης
  • Υψηλό κόστος ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης των υπαρχόντων πληροφοριακών συστημάτων
Οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής απαιτούν γρήγορη, αποδοτική και συνεπή διαχείριση τεράστιου όγκου πληροφοριών και κάθε είδους δεδομένων από την πλευρά των επιχειρήσεων. Στον πυρήνα μιας λύσης γι αυτό το ζήτημα βρίσκεται η επιχειρηματική ευφυΐα (Business Intelligence - BI). Η BI επιτρέπει να μοιράζεται η πληροφορία σε συνεργάτες, με πελάτες και επιχειρησιακούς συμμάχους, έτσι ώστε όλα τα συμμετέχοντα μέρη να μπορούν άμεσα να λαμβάνουν καλύτερες και εξυπνότερες επιχειρηματικές αποφάσεις.
Αυτό θα εξασφάλιζε - αν μπορούσε να ειπωθεί τόσο απόλυτα - τη βελτιστοποίηση της επαφής με τους πελάτες, την εξοικονόμηση χρόνου και κόπου για το ίδιο μέγεθος εργασίας, την καλύτερη γενικότερα οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης.
Τα λειτουργικά δεδομένα μετατρέπονται σε συνεπή, αξιόπιστη πληροφορία για παραγωγή αναφορών και διαδικασίες ανάλυσης. Έχοντας γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες, που διαφορετικά θα ήταν μη προσβάσιμες, εμπλουτίζονται οι δυνατότητες των στελεχών για αξιοποίηση των παρουσιαζόμενων ευκαιριών και αντιμετώπιση των πιθανών δυσλειτουργιών στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού.
Συνεπώς, είναι εφικτή η αποδοτικότερη:
  • αναγνώριση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών
  • αποκάλυψη των επιδράσεων των διαφόρων διαδικασιών της οργάνωσης και της επιρροής που ασκούν τελικά στην επιχείρηση
  • ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες και συνεργάτες ενώ ταυτόχρονα κερδίζεται ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά
Η Επιχειρηματική Ευφυΐα περιλαμβάνει ένα σύνολο από εφαρμογές και μεθοδολογίες ανάλυσης που έχουν σκοπό την ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων και μάλιστα αυτών που αφορούν στη λειτουργία των επιχειρήσεων.
Τα συστήματα BI ονομάζονται και Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων (Decision Support Systems - DSS). Παραδείγματα εφαρμογών οι οποίες βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση πληροφοριών προς όφελος της επιχείρησης είναι οι εφαρμογές εξόρυξης δεδομένων (data mining), εξόρυξης κειμένων (text mining), εργαλεία αναφορών (reporting tools) και On Line Analytical Processing (OLAP) μεταξύ άλλων.

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Search Engine Optimization (SEO)

Έχει γίνει μόδα πια, όσοι ασχολούνται με το internet - ειδικοί και μή ειδικοί - να αναφέρονται στο SEO. Τί είναι όμως αυτό που ακούμε τόσο συχνά;

Το Search Engine Optimization (SEO) περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες & τεχνικές που υλοποιούμε με στόχο την εμφάνιση του web site σας σε μια υψηλή θέση στα φυσικά αποτελέσματα (οργανικά) των μηχανών αναζήτησης. Η διαδικασία είναι γνωστή και ως βελτιστοποίηση web site.

Τα φυσικά αποτελέσματα για οποιαδήποτε αναζήτηση εμφανίζονται στα αριστερά της σελίδας που επιστρέφει η μηχανή αναζήτησης. Αφού έχουμε πετύχει τις θέσεις που θέλουμε για συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις, οι ενέργειες εστιάζονται στην διατήρηση αυτής της κατάταξης σε βάθος χρόνου.

Η δυσκολία στο SEO έγκειται στο ότι αποτελεί μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, μελέτη & ξεκάθαρη στρατηγική, απαιτώντας τη συμβολή ενός εξειδικευμένου συνεργάτη. Στο χώρο αυτό παρέχονται ολοκληρωμένες υπηρεσίες Search Engine Marketing, εξασφαλίζοντας την μέγιστη απόδοση των χρημάτων σας.

Τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζονται είναι τα εξής:

  • Συνεχή ροή στοχευμένων επισκεπτών στο web site σας. Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες ενδιαφέρονται άμεσα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε οπότε αυξάνονται και οι πιθανότητες να αγοράσουν.
  • Σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας του εταιρικού web site και συνεπώς της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης.
  • Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε σχέση με άλλες μορφές on-line διαφήμισης (π.χ. banner campaigns, ppc advertising) αφού τα φυσικά αποτελέσματα δεν αποτελούν διαφημίσεις και θεωρούνται πιο αξιόπιστα από τους χρήστες.
  • Μείωση του κόστους προσέλκυσης νέων πελατών σε σχέση με κάθε άλλη ενέργεια e-marketing.
  • Μακροχρόνια αποτελέσματα.