Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010
Η διαφήμιση στο Internet σήμερα
• Το κοινό είναι ενεργό. Κάθε στιγμή έχει διαθέσιμες στην οθόνη του πολλές επιλογές (κατηγορίες ενός μενού, παραπομπές μέσα σε ένα κείμενο κ.λπ.) και επιλέγει ελεύθερα τόσο το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθεί όσο και τον χρόνο που θα του αφιερώσει.
• Οι χρήστες είναι λιγότερο χαλαροί. Η πρόσβαση στο Internet γίνεται συνήθως μέσω Η/Υ η χρήση του οποίου δεν προσφέρει τη χαλάρωση μιας πολυθρόνας μέσα από την οποία παρακολουθούμε συνήθως τηλεόραση ή διαβάζουμε κάποιο έντυπο. Επίσης, η ανάγνωση κειμένου από μια οθόνη είναι τρεις φορές πιο κουραστική από εκείνη στο τυπωμένο χαρτί. Γι' αυτό οι χρήστες προτιμούν συνήθως να ρίχνουν γρήγορες ματιές, αλλά δεν διαβάζουν παρά μόνο αν συναντήσουν κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Και σε αυτή την περίπτωση όμως, αν το κείμενο έχει μεγάλη έκταση, προτιμούν να το τυπώσουν για περαιτέρω μελέτη, χάνοντας την επαφή με τις διαφημίσεις του οι οποίες είναι σχεδιασμένες για να κάνεις κλικ επάνω τους και όχι για να τις διαβάζεις τυπωμένες.
• Τα διαφημιστικά μηνύματα τοποθετούνται σε τέτοια σημεία που είναι δύσκολο να τα αποφύγεις. Πρόκειται συνήθως για banners (τις περισσότερες φορές animated), αν και όλο και περισσότεροι διαφημιστές υποστηρίζουν πλέον τη χρήση των interstitials (διαφημιστικά μηνύματα τα οποία εμφανίζονται πριν φορτωθεί μια σελίδα) και των superstitials (διαφημιστικά μηνύματα τα οποία εμφανίζονται όταν εγκαταλείπουμε μια σελίδα). Ελάχιστοι πάντως τολμούν να χρησιμοποιήσουν στην πράξη interstitials και superstitials, μια και γνωρίζουν ότι στο δίκτυο υπάρχουν εκατομμύρια άλλα ενδιαφέροντα sites. Φοβούνται λοιπόν ότι, αν κάνουν "δύσκολη" τη ζωή του χρήστη, εκείνος απλώς θα τους εγκαταλείψει, επισκεπτόμενος κάποιον από τους ανταγωνιστές τους.
• Τα μηνύματα είναι πάντοτε σύντομα και ολιγόλογα. Σύμφωνα με το Stanford-Poynter Project ο χρήστης αφιερώνει στα banners κάθε σελίδας μόλις 1'15'' (ένα δευτερόλεπτο και δεκαπέντε δεύτερα). Όσο περισσότερη προσοχή απαιτείται από τον χρήστη για να κατανοήσει το μήνυμα του banner λοιπόν τόσο μειώνονται οι πιθανότητες ολοκληρωμένης ανάγνωσής του.
• Το μέσο απευθύνεται σε πολύ εξειδικευμένο κοινό οι προτιμήσεις του οποίου συμπεραίνονται από το είδος των κειμένων για τα οποία δείχνει ενδιαφέρον. Η δικτυακή δημοσίευση περιεχομένου είναι πολύ ευκολότερη απ' ό,τι εκείνη των εντύπων και γι' αυτό το υλικό που έχει στη διάθεσή του το κοινό είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο. Φυσικό αποτέλεσμα αυτής της πληθώρας περιεχομένου είναι η μεγαλύτερη εξειδίκευση και ο συνακόλουθος κατακερματισμός του κοινού σε όλο και περισσότερες (και μικρότερες) ομάδες. (Υπάρχουν χώροι στο Internet για όσους ενδιαφέρονται για Ιαπωνική Χαρτοκοπτική, αλλά δεν υπάρχουν αντίστοιχα έντυπα, ή ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα.)
Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΦΥΙΑ (BUSINESS INTELLIGENCE)
- Έλλειψη ή ανεπάρκεια πληροφόρησης, καθώς και παραγωγή αντιφατικών αναφορών (ασυμφωνία στοιχείων διαφορετικών πηγών)
- Καθυστερήσεις στη διάθεση της πληροφόρησης και αδυναμία προσαρμογής στο γρήγορα εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον
- Διασπορά πληροφοριών σε πολλαπλές νησίδες πληροφόρησης, καθώς και ύπαρξη πολλών διαφορετικών συστημάτων και τεχνολογιών
- Έλλειψη συστηματικής διαχείρισης των διάφορων αναγκών πληροφόρησης
- Υψηλό κόστος ανάπτυξης, λειτουργίας και συντήρησης των υπαρχόντων πληροφοριακών συστημάτων
Αυτό θα εξασφάλιζε - αν μπορούσε να ειπωθεί τόσο απόλυτα - τη βελτιστοποίηση της επαφής με τους πελάτες, την εξοικονόμηση χρόνου και κόπου για το ίδιο μέγεθος εργασίας, την καλύτερη γενικότερα οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης.
Τα λειτουργικά δεδομένα μετατρέπονται σε συνεπή, αξιόπιστη πληροφορία για παραγωγή αναφορών και διαδικασίες ανάλυσης. Έχοντας γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες, που διαφορετικά θα ήταν μη προσβάσιμες, εμπλουτίζονται οι δυνατότητες των στελεχών για αξιοποίηση των παρουσιαζόμενων ευκαιριών και αντιμετώπιση των πιθανών δυσλειτουργιών στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού.
Συνεπώς, είναι εφικτή η αποδοτικότερη:
- αναγνώριση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών
- αποκάλυψη των επιδράσεων των διαφόρων διαδικασιών της οργάνωσης και της επιρροής που ασκούν τελικά στην επιχείρηση
- ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες και συνεργάτες ενώ ταυτόχρονα κερδίζεται ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά
Τα συστήματα BI ονομάζονται και Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων (Decision Support Systems - DSS). Παραδείγματα εφαρμογών οι οποίες βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση πληροφοριών προς όφελος της επιχείρησης είναι οι εφαρμογές εξόρυξης δεδομένων (data mining), εξόρυξης κειμένων (text mining), εργαλεία αναφορών (reporting tools) και On Line Analytical Processing (OLAP) μεταξύ άλλων.
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010
Search Engine Optimization (SEO)
Το Search Engine Optimization (SEO) περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες & τεχνικές που υλοποιούμε με στόχο την εμφάνιση του web site σας σε μια υψηλή θέση στα φυσικά αποτελέσματα (οργανικά) των μηχανών αναζήτησης. Η διαδικασία είναι γνωστή και ως βελτιστοποίηση web site.
Τα φυσικά αποτελέσματα για οποιαδήποτε αναζήτηση εμφανίζονται στα αριστερά της σελίδας που επιστρέφει η μηχανή αναζήτησης. Αφού έχουμε πετύχει τις θέσεις που θέλουμε για συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις, οι ενέργειες εστιάζονται στην διατήρηση αυτής της κατάταξης σε βάθος χρόνου.
Η δυσκολία στο SEO έγκειται στο ότι αποτελεί μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, μελέτη & ξεκάθαρη στρατηγική, απαιτώντας τη συμβολή ενός εξειδικευμένου συνεργάτη. Στο χώρο αυτό παρέχονται ολοκληρωμένες υπηρεσίες Search Engine Marketing, εξασφαλίζοντας την μέγιστη απόδοση των χρημάτων σας.
Τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζονται είναι τα εξής:
- Συνεχή ροή στοχευμένων επισκεπτών στο web site σας. Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες ενδιαφέρονται άμεσα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε οπότε αυξάνονται και οι πιθανότητες να αγοράσουν.
- Σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας του εταιρικού web site και συνεπώς της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης.
- Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε σχέση με άλλες μορφές on-line διαφήμισης (π.χ. banner campaigns, ppc advertising) αφού τα φυσικά αποτελέσματα δεν αποτελούν διαφημίσεις και θεωρούνται πιο αξιόπιστα από τους χρήστες.
- Μείωση του κόστους προσέλκυσης νέων πελατών σε σχέση με κάθε άλλη ενέργεια e-marketing.
- Μακροχρόνια αποτελέσματα.
Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010
Κρίση και ε-Επιχειρείν
Η συρήκνωση των οικονομικών εσόδων των καταναλωτών, τους ωθούν στην εεύρεση της καλύτερης οικονομικά λύσης σε όλες σχεδόν τις οικονομικές τους συναλλαγές. Από την άλλη πλευρά, όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν το internet για τις συναλλαγές τους, ξεπερνώντας τα εμπόδια που υπήρχαν παλιότερα.
Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009
Top Email Newsletter Content Ideas

1. Problem? Give ‘em the Solution
Whatever your industry or target audience, your clients and newsletter subscribers are going to have problems. Since you’re in the business, you probably know what these problems are AND you most likely have a solution or two up your sleeve. Share them in your email newsletter. Better yet, offer the solution as a step-by-step guide… Your subscribers will love you for it.
2. Catch Their Attention with Top Tips Lists
What are the Top 3 Tips for catching your subscriber’s attention? 1. Tips Lists, 2. Tips Lists, 3. Tips Lists. That’s right, people love a list of items because they’re fast, easy and– well, I’m not sure why else, but study after study confirm people love lists, so why not give them what they want in your email newsletter.
3. Case Story — like a Case Study, only better
Concrete examples trump abstract ideas. Featuring case studies of real experiences will work wonders for your newsletter, since your readers will get a very real idea of how the same lessons could apply to them.
Want to make the case studies even better? Make them Case Stories instead. Tell a story in your case study by sharing the personal side of what happened, tell humorous anecdotes of the experience and really give it some flare. A true tale with concrete examples, now that’s an email newsletter match made in heaven.
Using the ideas above to create compelling content for your email newsletter can really be the key to
keeping your customers and prospects engaged with your company. By sending these engaging email newsletters you’ll build that relationship of trust that will compel your prospects to buy, keep customers coming back and keep your company very busy
Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009
Τι είναι το CRM (customer relationship management)

Ο όρος CRM πρωτοεμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '80 και χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις πρακτικές, το λογισμικό και τις εφαρμογές Internet μέσω των οποίων μια επιχείρηση κατανοεί και εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες ενός παλαιού ή ακόμη και ενός μελλοντικού πελάτη της.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια μεθοδολογία η οποία στηρίζεται στην εκτεταμένη χρήση βάσεων δεδομένων. Σε αυτές η εταιρεία τηρεί ένα πλήθος από πληροφορίες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για να αυξήσουν άμεσα τις πωλήσεις της είτε για να εξυπηρετηθεί καλύτερα η ήδη υπάρχουσα πελατεία της (γεγονός που φυσικά θα αυξήσει τις πωλήσεις μακροπρόθεσμα).
Μερικά παραδείγματα χρήσης μεθόδων CRM θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα το αντικείμενο και τις εφαρμογές του:
Lifecycle programs - Η λήξη της ζωής ενός προϊόντος δίνει την ευκαιρία για μια νέα πώληση. Π.χ. μια εταιρεία πώλησης αυτοκινήτων παρακολουθεί πότε λήγει η εγγύηση όσων αυτοκινήτων πούλησε και επικοινωνεί με τους πελάτες της για να τους υπενθυμίσει λίγο πριν τη λήξη της ότι αν αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα μπορούν ακόμη να το επιδιορθώσουν δωρεάν.
Cross-sell programs - Η πώληση ενός είδους αποτελεί το εφαλτήριο για την πώληση συναφών ειδών. Π.χ. μια εταιρεία πώλησης ηλεκτρικών ειδών επικοινωνεί με όσους πελάτες έχουν αγοράσει ηλεκτρικές κουζίνες από εκείνη, για να τους ενημερώσει ότι πλέον πουλάει και σκεύη κουζίνας.
Up-sell programs - Η πώληση ενός είδους αποτελεί το πρώτο βήμα για την προσφορά άλλων παρεπόμενων προϊόντων. Π.χ. μια εταιρεία Internet επικοινωνεί με όσους πελάτες της "ενοχλούν" συχνά το τμήμα τεχνικής υποστήριξης, για να τους ενημερώσει ότι η εταιρεία Χ παραδίδει σεμινάρια χρήσης του Internet.
Reactivation programs - Η επικοινωνία με πελάτες που έχουν πολύ καιρό να αγοράσουν και η ενθάρρυνσή τους με ειδικές προσφορές.
Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω, το σημείο κλειδί για την αποτελεσματική αξιοποίηση του CRM είναι τόσο η προσεκτική τήρηση όσο το δυνατόν λεπτομερέστερων στοιχείων σε μια ή περισσότερες βάσεις δεδομένων όσο και η δημιουργική φαντασία των ανθρώπων οι οποίοι θα τις χρησιμοποιήσουν για την πώληση και άλλων ειδών ή για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.
Αντίθετα όμως από τις παραδοσιακές επιχειρήσεις, όπου μόνο ένα μικρό μέρος της επικοινωνίας τους με τον πελάτη γίνεται ηλεκτρονικά, όσες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο χώρο του Internet έχουν σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρονική επαφή με το κοινό. Έτσι, τους παρέχεται η δυνατότητα να συλλέξουν μια πληθώρα στοιχείων χάρη στα οποία θα μπορέσουν να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες των πελατών τους και στη συνέχεια να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας.
Πριν από την έλευση του Internet, το CRM αποτελούσε μια εξειδικευμένη δραστηριότητα η οποία λόγω του κόστους και της πολυπλοκότητάς της μπορούσε να αναληφθεί μόνο από μεγάλες και ισχυρές επιχειρήσεις. Σήμερα όμως, οι ίδιες δυνατότητες παρέχονται σε όλες τις δικτυακές εταιρείες και τα πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης είναι πλέον προσιτά σε κάθε e-company ανεξαρτήτως μεγέθους.